Boşanma davaları toplum hayatının temel taşı olan aile birliğini ilgilendiren, bu birliği sona erdirmek amacıyla başvurulan bir davadır. ‘’Aile’’ ve ‘’ Aile Yaşamı’’ toplum hayatı ve toplumsal düzen için en önemli unsurdur, toplumların huzurunun kaynağı en temel yapı taşı olan aile birliğinin huzurudur. Sadece toplumu oluşturan bireyler için değil toplumun  bütününü etkileyen bu önemli birliği kurmaya yarayan evlilik, düğün ve nikah ne denli önemli ise, aile birliğini sona erdiren boşanma davaları da o kadar önemlidir. Dolayısıyla bu süreç uygulanırken de aynı dikkat ve özenin gösterilmesi gerekir. Doğru bir süreç izlenmeyen, doğru hukuki prosedür ve usul uygulanmadan yürütülen bir boşanma davası, ister davacı ister davalı olsun her iki eşi de sonu gelmez bir mahkeme çilesi ve bununla birlikte oluşan bir çok sıkıntının içine sürükler. Ailelerin ve toplumumuzun en değerli varlıkları olan çocuklar, bu bitmeyen boşanma davası sürecinden bir hayli olumsuz etkilenmektedir.

Bu anlattıklarımızdan sonra bu kısa yazımızın sorusunu şöyle cevaplayabiliriz; Hiçbir zaman avukat tutmak zorunlu olmadığı gibi boşanma davasında da avukat tutmak tabi ki zorunlu değildir. Ancak boşanma sürecinin daha sorunsuz ve hızlı şekilde çözülmesi, yapılması gereken esasa yada usule ilişkin işlemlerin zamanında ve doğru yapılması, ayrıntı ve püf noktaların kaçırılmaması, eşleri maddi manevi hak kayıplarına uğratmaması ve bitmeyen duruşmalar ve mahkeme telaşı ile psikolojik ve maddi olarak yıpratmaması, en önemlisi de uzun sürecek bir dava sürecinin çocukları olumsuz etkilememesi için boşanma davasını bir avukat aracılığıyla, hatta konusunda uzman bir ‘Boşanma Avukatı’ ile yürütülmesi bu dile getirdiğimiz olumsuzlukları yaşamamak için daha iyi bir seçenek olarak gözükmektedir.